Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
За този блог
Автор: olive
Категория: Лични дневници
Прочетен: 89143
Постинги: 24
Коментари: 79
Гласове: 451
Постинг
14.12.2007 08:57 - За опашката на един избягал спомен
Автор: olive Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2733 Коментари: 5 Гласове:
0

Последна промяна: 08.12.2010 02:20

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Седя си тук срещу чаша вино, разгърнала списание за home decoration, кротко опънала крака върху дивана....От време на време поглеждам към коледната си украса. Гордост изпълва душата ми, и все пак не пропускам да се ущипя, за да не забравя в кой свят живея...После пак забивам нос в редовете, твърдо обещавайки си, че някой ден и аз ще заживея на 72-ра страница на това списание, ще се къпя в банята на 36-та страница на другото, което току що затворих и върнах в поставката за вестници и ще пътувам до онзи земен рай, синеещ от 104-та на ей онова, дето още лежи на пода до леглото ми.

И тогава се появи ти с твоя залез. Заслепяващо оранжев. Чак се отрази в страниците на списанието ми. Сепнах се. Спомен ли бе това? Не. Просто отражението на една от коледните ми топки в гланцираните страници. Продължавам да чета.

Избирам си къща. По-скоро мечта. Отново виждам силуета ти в рамката на вратата. Сякаш ме викаш в градината. Ах, това слънце! Заслепява очите ми. Не мога да те видя. Само него. Оранжево и огромно. На една поляна, до канал с вода, където преди години щели да плават с лодки. А после дошла идеята за метрото.

Отново се унесох. Забравих, че почивам. Чашата ми стои гордо срещу мен. Недокосната. Странно искряща. Нюансите от цвета на виното и цвета на червената маса се преплитат и сливат в едно. Напомнят купчина червени облаци от миналото.

Уж на дивана съм сама, а усещам присъствието ти сред възглавниците. Обгърнато от топлина. От омара. Тук в стаята е лято. Макар и по средата на зимата. Индийската пръчица, която запалих преди около десетина минути носи ухание на треви, билки, мак....от един друг свят...

Седя до теб на камъка и се взирам в слънцето. В безмълвно очакване. Не дишам. Няма нужда да ми казваш, аз знам какво мислиш. Или просто го прочетох измежду цветовете на облаците. А може би е било просто моето списание. Очите ми блуждаят между редовете и търсят теб. Търсят думите, които не намерих тогава, не намирам и сега. Но няма и смисъл. Отдавна приключила история.

Ставам. Загасям лампата. В стаята е тъмно. Чашата остава там, в тъмното. Със спомена за теб и топлината от присъствието ти. Отпреди 10 години.





Тагове:   Опашката,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. soniaaa - *****
14.12.2007 17:19
"Уж на дивана съм сама, а усещам присъствието ти сред възглавниците."
цитирай
2. agnostic - 10 години
15.12.2007 18:19
Дано след 10 години, когато си спомня за моето минало да се засмея, а не да се натъжа както сега.....
цитирай
3. olive - @ agnostic
15.12.2007 18:38
Ще.:) Имай търпение само. Слънчев и усмихнат уикенд.
цитирай
4. anlov - И моето любовно миражно присъствие ...
16.12.2007 04:33
И моето любовно миражно присъствие с вечно бягащ от мен силует трая близо десет години. Но най-накрая избяга (чак в ниската земя, Холандия), а аз излязох от страната на сънищата и най-безпардонно се ожених.

А на тоя готин пич agnostic-а му давам месец-два, за да се изправи на крак (я виж ти как се изказах като вещ сърцепознавач!)
цитирай
5. olive - @ anlov
16.12.2007 06:39
Аз от моето сама избягах. Той пък се ожени. После и аз. И все пак, не му пречи да ме навестява от време на време. Миражът. Който няма нищо общо с човека, към който принадлежи.:)
цитирай
Търсене

Архив